مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 07:302023-11-21پزشكي

درمان سرطان با هدف گرفتن حافظه سلول های تومور!


پژوهشگران «مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ» به درک جدیدی در مورد حافظه سلول های سرطانی ریه رسیده اند و راهبرد جدیدی را برای بهبود درمان این بیماری پیشنهاد کرده اند.

- پژوهشگران مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ به درک جدیدی در مورد حافظه سلول های سرطانی ریه رسیده اند و راهبرد جدیدی را برای بهبود درمان این بیماری پیشنهاد کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوز مدیکال نت، این پژوهش که به سرپرستی دکتر توماس تاملا (Tuomas Tammela) زیست شناس سرطان مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ (MSK) انجام شده است، نشان می دهد برخی از سلول های سرطانی ریه، حافظه سلول سالمی را که از آنجا آمده اند حفظ می کنند.

این کشف را می توان برای موثرتر کردن یک نوع نوظهور از درمان سرطان ریه به نام مهار KRAS (KRAS inhibition) مورد استفاده قرار داد.

این پژوهش به طور ویژه یک نوع سرطان ریه سلول غیر کوچک موسوم به آدنوکارسینوم ریه را بررسی کرده که شایع ترین نوع سرطان ریه در آمریکاست و مسئول هفت درصد از مرگ و میرهای ناشی از سرطان به شمار می رود.

این سرطان اغلب به دلیل بروز جهش در ژن KRAS ایجاد می شود.

ژوکسوان لی (Zhuxuan Li) پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: پروتیین های KRAS محرک سرطان برای مدت طولانی غیرقابل درمان تلقی می شدند اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در چند سال گذشته، اولین مهارکننده های KR


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان سرطان با هدف گرفتن حافظه سلول های تومور!

درمان سرطان با هدف گرفتن حافظه سلول های تومور!