مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 22:302023-11-09سياسي

رییسی در فرودگاه مهرآباد: اعضای اکو بر ترانزیت کالا از مسیر ایران تأکید کردند


نیمی از اعضای اکو بر ترانزیت کالا از مسیر جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند؛ این مسیر بهترین مسیر است که هم مسیر ارزانی است و هم بسیار در زمان صرفه جویی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله رییسی، رییس جمهور پس از بازگشت از تاجیکستان و ازبکستان در بدو ورود به تهران و در فرودگاه مهرآباد، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییاتی از اهداف این سفر، گفت: سفر به ازبکستان برای شرکت در اجلاس اکو بود، سازمان اقتصادی اکو سازمان مهمی برای ارتباط اعضاست، در این اجلاس که اجلاس سران است، اولا گزارشی داده می شود نسبت به آنچه که در گذشته انجام شده و برنامه هایی هم مطرح می شود نسبت به آنچه که در آینده سازمان اکو در ارتباط با اعضا باید صورت دهد و دبیرخانه دنبال کند.

وی افزود: موضوعات مهمی که در این اجلاس مطرح شد، موضوع ترانزیت بود، مسأله مهم تسهیل تجارت به ویژه تجارت درون منطقه ای بود.

رییس جمهور تصریح کرد: موضوع دیگر در اجلاس اکو، تسهیل امور گمرکی بود، موضوع بسیار قابل توجه نسبت به محیط زیست و توجه به علم و فناوری های نوین و گردشگری از دیگر مسائل مطرح شده در این اجلاس بود.

رییسی با بیان اینکه نسبت به مسائل اقتصادی همه کشورهای عضو اکو نقطه نظراتی داشتند، گفت: همکاری اعضا با یکدیگر بیش از گذشته بود و تأکید بر ترانزیت کالا، از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی در فرودگاه مهرآباد: اعضای اکو بر ترانزیت کالا از مسیر ایران تأکید کردند

رییسی در فرودگاه مهرآباد: اعضای اکو بر ترانزیت کالا از مسیر ایران تأکید کردند