مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-05اقتصادي

چگونه با گران نکردن کالا تولید کننده سود ببرد


معضل بالا بودن هزینه های تولید یکی از مشکلاتی است که قیمت های بازار را به هم می ریزد اما راهکارهایی وجود دارد که اگر عمل شود تولید کننده و مصرف کننده هر دو سود خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بالا رفتن هزینه تولید کشاورزی یکی از مشکلاتی است که همواره اثرات منفی آن گریبان بازار را می گیرد و روی افزایش قیمت ها تاثیرگذار است، هر چه هزینه تولید کننده بیشتر می شود او هم روی قیمت کالا می کشد اما اگر هزینه کاهش یابد، قیمت افت خواهد کرد و سود مناسبی نصیب تولید کننده خواهد شد.

بخشی از هزینه ها ریشه در مدیریت تولید دارد و می توان کنترل کرد، اما بخش دیگر در عدم اجرای قانون، وابستگی بیش از اندازه به واردات نهاده، نابسامانی بازار، وجود دلالی و واسطه گری و عدم مدیریت صحیح تولید مربوط می شود که می توان با کنترل آنها قیمت را به نفع مصرف کننده و تولید کننده کنترل کرد.

این روزها زیاد شنیده می شود که تولید کنندگان می گویند تولید برای ما صرفه ندارد در عین حالی که نرخ فروش شان هم بالاست و این سئوال می شود که چگونه کالایی هم گران باشد و هم تولید کننده سودی نداشته باشد، این پارادوکس به دلیل هزینه بالای تولید و یک سری عوامل دیگر است که در واقع سود تولید کننده را می بلعد، نمونه های این مدل را در تولید مرغ، تخم مرغ، میوه و حتی گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه با گران نکردن کالا تولید کننده سود ببرد

چگونه با گران نکردن کالا تولید کننده سود ببرد