مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 07:452023-11-12بين الملل

راهبرد تعاملی طالبان در قبال ایران


سفر هیات اقتصادی طالبان به تهران به وضوح نشان می دهد حاکمان فعلی کابل با تغییر راهبرد در نحوه تعامل با جمهوری اسلامی ایران در نظر دارند ضمن رفتاری تعامل گرایانه با تهران، - افغانستان را از وضعیت نامطلوب اقتصادی نجات داده و قطعا ایران با دارا بودن مسیرهای مهم ترانزیتی در منطقه بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرستی این کشور بنا به دعوت رسمی ایران به تهران سفر کرد تا تعاملات دو جانبه، همکاری های اقتصادی در زمینه های تجارت، ترانزیت، حمل و نقل، زیرساخت ها و راه آهن در رایزنی با مقامات ایرانی مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی فرصت های جدید همکاری میان ایران و افغانستان و رفع برخی موانع موجود در کنار گفت وگو پیرامون موضوعاتی چون همکاری های ترانزیتی و معدنی از جمله مسائلی است که در جریان سفر هیات طالبان به ایران در دستور کار قرار داشت.

به نظر می رسد علی رغم اختلاف دیدگاه ها میان ایران و افغانستان در مسائل مهمی مانند تامین حقآبه ایران، اکنون حاکمان فعلی افغانستان درصدد هستند تا بتوانند با کنار گذاشتن اختلافات گام های مهمی را برای توسعه کشورشان به ویژه در ابعاد اقتصادی بردارند و ایران به عنوان کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد تعاملی طالبان در قبال ایران

راهبرد تعاملی طالبان در قبال ایران