مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 07:402023-11-15اجتماعي

پخت نان سنتی تیری رسم دیرینه اقوام لُر و بختیاری


پخت نان محلی بین زنان لرنشین کشور به ویژه مردم عشایر چهارمحال و بختیاری از جمله رایج ترین فعالیت هاست، نان محلی یا همان نان تیری از جمله نان هایی است که در این استان طرفداران زیادی دارد، - خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاریفرهنگ قوم لر و بختیاری یکی از بارزترین و اصیل ترین بخش های گنجینه فرهنگ ایرانی به شمار می رود.

مردم مناطق مختلف کشور از لحاظ گویش، شرایط جغرافیایی و دیگر شرایط، خصوصیات فرهنگی خاص خود را دارند.

 استان چهارمحال و بختیاری نیز از نظر دیرینه شناسی و پژوهش های باستان شناسی، یکی از کهن ترین پایگاه های زیستی و آفرینش های فرهنگی در کشور و جهان به شمار می رود.

پخت نان سنتی تیری رسوم دیرینه اقوام لر و بختیاری در آیین و رسوم محلی مردم لرنشین چهارمحال و بختیاری پخت نان محلی در کنار آتش از جمله فعالیت های روزانه زنان این سرزمین است که مادر خانواده قوت غالب سفره های لرنشینان سرزمین چهار فصل را فراهم می کند.

نان، غذای همه ملت هاست و هر ملتی انواعی از نان سنتی با نام های مختلف دارد؛ در نان های ایرانی این نام ها گاهی به مواد ترکیبی نان و گاهی به ابزار پخت نان بستگی دارد، مثلا در نام گذاری نان های لواش، تافتون و بربری، نازکی و ضخامت نان ها هم مدنظر است و در پخت نان خشکه، فطیر روغنی، شیرمال، نان کلوچه و… مواد استفاده شده د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخت نان سنتی تیری رسم دیرینه اقوام لُر و بختیاری

پخت نان سنتی تیری رسم دیرینه اقوام لُر و بختیاری