مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:002023-11-12سياسي

پیگیری برای تامین منابع آب جدید برای دریاچه ارومیه از داخل و خارج کشور


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و ارومیه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تامین منابع آب جدید برای دریاچه ارومیه از داخل و خارج کشور خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و ارومیه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای تامین منابع آب جدید برای دریاچه ارومیه از داخل و خارج کشور خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان شرقی گفت: منابع آبی حوزه ی آبریز دریاچه ارومیه در طول دو دهه به درستی مدیریت نشده است، دریاچه ارومیه یکی از دغدغه های اصلی ما بوده که مرتب پیگیری می شود، مشکل حادی مانع انتقال آب به دریاچه ارومیه یا باعث بحرانی شدن آن نیست، بلکه چند عامل اصلی بر روی آن تاثیر می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: کشت محصولات کشاورزی و توسعه باغات در حوزه بالا دستی دریاچه ارومیه و حفر چاه های غیر مجاز که تعداد آن بیش از 75هزار حلقه بوده، از جمله عوامل تاثیرگذار در خشکی دریاچه است.

وی از هزینه حدود 12 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح کانی سیب خبر داد و گفت: 42 کیلومتر تونل و 38کیلومتر کانال ساخته شده تا آب از سدکانی سیب به دریاچه ارومیه انتقال پیدا کند و طی بازدیدهایی که انجام داده ایم، تونل آماده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری برای تامین منابع آب جدید برای دریاچه ارومیه از داخل و خارج کشور

پیگیری برای تامین منابع آب جدید برای دریاچه ارومیه از داخل و خارج کشور