مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 10:502023-11-09اجتماعي

مقاومت یک در چوبی در برابر حمله دشمن


پشت هر دَر داستانی است و با هر بار باز و بسته شدنش مسیری جدید پیش خواهد آمد؛ در این میان بعضی «دَر»ها نیز خود داستانی دارند.

- پشت هر دَر داستانی است و با هر بار باز و بسته شدنش مسیری جدید پیش خواهد آمد؛ در این میان بعضی دَر ها نیز خود داستانی دارند.

کمی از غروب گذشته و بافت تاریخیِ این شهرِ خاکی رنگ، دست به سیاهی شب داده؛ سقف آسمان بلند است و با نگاهی عمیق تر ستاره ها بیشتر خواهند شد؛ مسیر کوچه ها تنگ و دیواره های کاهگلی نفس را تنگ کردند؛ تیرهای برق چوبی، رنگ زردِ زرد یا مهتابی می تابانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اینجا کاشان؛ مسجد و مدرسه آقابزرگ؛ دو پیر نشین (سکوهایی برای نشستن) در کناره، کتیبه ای بالای یک سردر قرار گرفته؛ کاشی های خشتی الوان، فضا را با رنگ های آبی، زرد، صورتی و سبز تزیین کرده است.

سنگ های بزرگ پاخورده، براق، صیقلی و مربعی شکل فضای ورودی، مهمان ها را به گذر از زیر کتیبه و دَر چوبی هدایت می کنند؛ بر قسمتی از کتیبه نقش بسته که به حکم محکم شاهنشاه عادل، باذن محمد شاه قاجار خلدالله ملکه و احسانه، حجت الاسلام ملامحمد مهدی نراقی به موجب فرمان مبارک مقرر آمده از تکالیف دیوانی معاف شد.

و می گوید که به اذن محمد شاه قاجار، تخفیفاتی بر مالیات ملامحمد مهدی نراقی، قصابان و دباغان در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت یک در چوبی در برابر حمله دشمن

مقاومت یک در چوبی در برابر حمله دشمن