مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 20:502023-10-24سياسي

رویداد تانای صنعت فرصتی برای بومی سازی تکنولوژی است


رویداد تانا صنعت فرصتی برای معرفی شهرستان که منجر شده تکنولوژی رابومی سازی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جاجرم، عصر امروز مصطفی حاج زاده، فرماندار جاجرم در همایش تانا صنعت با اشاره به اینکه صنعت آلومینا یکی از قطب های مهم صنعتی استان خراسان شمالی است و ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد، اظهارکرد: بر اساس سند آمایش استانی شهرستان جاجرم چند مزیت نسبی دارد که معدن و معدن کاری یکی از آنهاست.

وی گفت: تنها نقطه ریلی خراسان شمالی در ایستگاه جاجرم وجود دارد که ظرفیت بزرگی برای توسعه شهرستان و تنها کانون اصلاح نژاد دام استان نیز در بخش شوقان است که می تواند به توسعه دامداری استان کمک کند.

فرماندار جاجرم با بیان اینکه در حوزه گیاهان دارویی کاشت و صنایع تبدیلی بستر لازم در شهرستان جاجرم فراهم است، افزود: در سال های اخیر کشاورزان جاجرمی به کاشت محصولات با درآمد بالا همچون زعفران روی آورده اند که از ظرفیت های کشاورزی استان است.

حاج زاده ادامه داد: در حوزه گردشگری می توان از میاندشت  جاجرم نام برد که یکی از نقاط زاد و ولد یوزپلنگ آسیایی است همچنین آیین های علم گردانی و نخل برداری از جمله میراث های معنوی شهرستان است که ثبت ملی شده و همه ساله در ایام محرم با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویداد تانای صنعت فرصتی برای بومی سازی تکنولوژی است

رویداد تانای صنعت فرصتی برای بومی سازی تکنولوژی است