مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 10:552023-11-20سياسي

آثار تاریخی شناسنامه های هر سرزمین هستند


سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه آثار تاریخی شناسنامه های هر سرزمین هستند، از انجمن های میراث فرهنگی خواست در حفظ آثار تاریخی بیش از این تلاش کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه آثار تاریخی شناسنامه های هر سرزمین هستند، از انجمن های میراث فرهنگی خواست در حفظ آثار تاریخی بیش از این تلاش کنند.

جلیل شهابی با اشاره به دستگیری 4 حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور در گفت و گو با ایسنا، حفاظت از آثار تاریخی را وظیفه ملی و همگانی دانست و اظهار کرد: آثار تاریخی شناسنامه های هر سرزمین هستند؛ یکی از عوامل تهدیدزا پیش روی حوزه میراث فرهنگی تخریب آثار و تجاوز به حریم محوطه های باستانی است که در این مسیر نیازمند همراهی همه شهروندان هستیم.

شهابی افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی (ماده 558 لغایت 569 تعزیرات) مجازات تخریب آثار و ابنیه تاریخی و حفاری های غیرمجاز در محوطه های باستانی، از یک تا 10سال حبس و پرداخت خسارت وارده طبق نظر کارشناس میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با اظهار تأسف از اینکه اغلب صدماتی که ناشی از حفاری‏ های غیرمجاز به آثار تاریخی وارد می‏ شود به دلیل عدم آگاهی و شناخت از اهمیت آثار و بناهای تاریخی است، گفت: یکی از وظایف انجمن های میراث فرهنگی حفظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تاریخی شناسنامه های هر سرزمین هستند

آثار تاریخی شناسنامه های هر سرزمین هستند