مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 00:352023-11-13اقتصادي

کاهش 45 درصدی خانه خریدن ایرانی ها در ترکیه!


طبق آمارها، طی سال جاری میلادی خرید ملک ایرانی ها در ترکیه در مقایسه با سال گذشته 45 درصد و تاسیس شرکت از سوی ایرانی ها در این کشور نیز 43 درصد کاهش یافته است.

- فرهختگان نوشت: در سال های اخیر به واسطه نااطمینانی در اقتصاد ایران، تورم و نوسانات شدید شاخص های اقتصاد کلان و بالا بودن انتظارات تورمی، خروج سرمایه به یک معضل برای کشور تبدیل شده بود.

یکی از این مقاصد خروج سرمایه از کشور، همسایه غربی یعنی ترکیه بود.

آمارهای رسمی نشان می دهد در سال جاری هرچند سرمایه گذاری ایرانی ها در ترکیه ادامه دارد، اما از شدت خروج سرمایه به سمت ترکیه به طور قابل توجهی کاسته شده است.

طبق این آمارها، طی سال جاری میلادی خرید ملک ایرانی ها در ترکیه در مقایسه با سال گذشته 45 درصد و تاسیس شرکت از سوی ایرانی ها در این کشور نیز 43 درصد کاهش یافته است.

همچنین بررسی روند 10 ساله سرمایه گذاری ایرانی ها در ترکیه نشان می دهد خروج سرمایه به سمت همسایه غربی امسال به کمترین مقدار از سال 2018 رسیده است.

اقتصاددانان در گفت وگو با فرهیختگان می گویند بخشی از دلایل این موضوع را باید در داخل ایران و بخشی دیگر را در ترکیه جستجو کرد.

کاهش ریسک های سیاسی، کاهش نسبی نوسانات شاخص های اقتصاد کلان، کاهش انتظارات تورمی، رکود بازار دارایی ها و کاهش نقدشوندگی آنها، ازجمله دلایل مرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 45 درصدی خانه خریدن ایرانی ها در ترکیه!

کاهش 45 درصدی خانه خریدن ایرانی ها در ترکیه!