مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 22:452023-11-18اقتصادي

تولید زعفران در مزارع نیشابور 60 درصد کاهش یافت!


با کاهش شدید بارندگی در اسفند و فروردین ماه و همچنین بالا بودن دمای تابستان، القاء و تشکیل جوانه های گل در پیازها مختل شد.

- در نهایت بالا بودن دما در مهرماه نیز در این عامل موثری بود چرا که برای گل دهی زعفران باید دما کاهش یابد تا خروج گل ها از خاک انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی برآورد می شود که امسال حداقل 60 درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته را در مزارع نیشابور داشته باشیم.

علی مبارکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: سطح زیرکشت گیاه زعفران در نیشابور 4 هزار و 82 هکتار است که غالبا در مناطق مرکزی و میان جلگه کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از 16 هزار نفر در روز، میزان درآمد ناخالص کشاورزان شاغل در این بخش، مبلغی بالغ بر 7هزار و 140 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: با وجود تغییرات اقلیمی و نیز کاهش شدید بارندگی می توان با انجام توصیه های فنی جهت تغذیه، آبیاری به موقع، کافی و نیز برداشت و فرآوری اصولی و بهداشتی محصول، در بالا بردن کیفیت محصول تولیدی تاثیر بسزایی داشت.

مبارکی ادامه داد: درسال زراعی جاری، با توجه به شرایط اقلیمی خاص به طور متوسط از هر هکتار 2_3 کیلوگرم زعفران برداشت پیش بینی می شود که سهم نیشابور از تولید امسال حدود 11 ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید زعفران در مزارع نیشابور 60 درصد کاهش یافت!

تولید زعفران در مزارع نیشابور 60 درصد کاهش یافت!