مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 00:512023-10-23اقتصادي

نشست ایران، گرجستان و ارمنستان به منظور تسهیل تردد در کریدور شمال -جنوب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان در مذاکره با گنِل سانوسیان، وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان در ایروان با تاکید بر آکادمی شرکت های ایرانی در حوزه ساخت و احداث در حوزه مسکن و ساختمان و خوزه حمل و نقل، بیان داشت: به منظور تسهیل و افزایش تردد بین دو کشور پیشنهاد می شود تعرفه ورود و خروج بین دو طرف حذف شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برگزاری نشست سه جانبه بین ایران، گرجستان و ارمنستان به منظور تسهیل تردد در کریدور شمال -جنوب پیشنهاد می شود و ایران آمادگی برگزاری این نشست را دارد.

وی ادامه داد: از پیشنهاد احداث پل دوم بر روی ارس در مرز نوردوز برای افزایش ترددها بین ایران و ارمنستان استقبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشینه تاریخی ارمنستان و اهمیت برقراری صلح، بیان کرد: ترانزیت و تسهیل ترانزیت در راستای راه های مواصلاتی شمال و جنوب در کریدور شمال _جنوب و حمل و نقل ترکیبی برای دو کشور حایز اهمیت است و کشورهای حوزه قفقاز نیز برای ایجاد و تقویت این کریدور، موافق هستند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: یک برنامه جامع حمل و نقل می تواند کمک کننده این طرح باشد که با تحقق آن آرزوی دیرینه منطقه محقق می شود و برای امر ترانزیت موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست ایران، گرجستان و ارمنستان به منظور تسهیل تردد در کریدور شمال -جنوب

نشست ایران، گرجستان و ارمنستان به منظور تسهیل تردد در کریدور شمال -جنوب