مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-15اقتصادي

این هنرمندان شرکت در عروسی ها را از دست داده اند!


«دل مراد شکل زهی، یکی از آخرین بازماندگان مشهور دهل نواز موسیقی بلوچستان به خاطر ناتوانی در پرداخت هزینه داروی خویش که 400 هزار تومان قیمت داشت، - این خبر چند روز پیش منتشر شد: دل مراد شکل زهی، یکی از آخرین بازماندگان مشهور دهل نواز موسیقی بلوچستان به خاطر ناتوانی در پرداخت هزینه داروی خویش که 400 هزار تومان قیمت داشت، چشم از این جهان فرو بست.

و موضوع اینجاست که این خبر حقیقت دارد! درحقیقت مشکلات هنرمندان موسیقی نواحی ایران سال ها است که محل بحث هنرمندان و کارشناسان موسیقی بوده و بارها نسبت به آن تذکر داده شده است ولی در نهایت شاهد تزریق های مالی کوتاه مدت به آنها بوده ایم که به نظر می رسد، درد چندانی از این هنرمندان دوا نکرده است.

علی مغازه ای (کارشناس و پژوهشگر موسیقی نواحی) با آسیب شناسی این مقوله در گفت گویی با ایسنا درباره این امر می گوید: فقر و تنگدستی هنرمندان موسیقی نواحی و اخبار ناگواری که هر از چند گاهی درباره مرگ آنها بر اثر تنگدستی یا ناتوانی مالی برای مراجعه به پزشک و خرید دارو منتشر شود، نه جدید است و نه مورد دل مراد شکل زهی آخرین آنها خواهد بود.

وضعیت موسیقیدان ها و نوازندگان موسیقی نواحی نیز با سایر مردم ایران تفاوت چندانی ندارد؛ فقط با یک تفاوت که آسیب های این وضعیت در محیط های هنری و زندگی هنرمندان با نبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این هنرمندان شرکت در عروسی ها را از دست داده اند!

این هنرمندان شرکت در عروسی ها را از دست داده اند!