مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 14:502023-11-13پزشكي

معدوم سازی 25 هزار قطعه مرغ مبتلا به نیوکاسل در اندیکا


بر اساس معاینات بالینی و نتایج آزمایشگاهی اخذ شده از یک واحد گوشتی در شهرستان تعداد 25 هزار قطعه مرغ به دلیل درگیری با بیماری نیوکاسل معدوم شدند.

- ایسنا/خوزستان رییس اداره دامپزشکی اندیکا گفت: بر اساس معاینات بالینی و نتایج آزمایشگاهی اخذ شده از یک واحد گوشتی در شهرستان تعداد 25 هزار قطعه مرغ به دلیل درگیری با بیماری نیوکاسل معدوم شدند.

رضا سلطانی با اعلام این خبر افزود: در این واحد مرغ گوشتی 25 هزار قطعه ای، پس از انجام نمونه برداری توسط کارشناس طیور اداره دامپزشکی شهرستان و تأیید آزمایشگاه مرجع تشخیص اداره کل دامپزشکی خوزستان، به دلیل ابتلا به نیوکاسل حاد و به دلیل تراکم بالای سایر مرغداری ها در منطقه و برای کنترل و پیشگیری از انتشار بیماری در شهرستان، تعداد 25 هزار قطعه مرغ در سن 38 روزگی پاکسازی و معدوم شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، وی افزود: نیوکاسل یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر بین پرندگان است که تلفات بسیار بالایی ایجاد می کند.

سلطانی افزود: انتقال بیماری نیوکاسل عصبی بین پرندگان هم به صورت گوارشی از طریق بلع یا آشامیدن عوامل بیماری زا و هم به صورت تنفسی از طریق استنشاق صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدوم سازی 25 هزار قطعه مرغ مبتلا به نیوکاسل در اندیکا

معدوم سازی 25 هزار قطعه مرغ مبتلا به نیوکاسل در اندیکا