مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 17:252023-11-01سياسي

لزوم رسیدگی به معضل فاقدین شناسنامه با نگاه جامع، انسانی و امنیتی


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای حل معضل فاقدین شناسنامه باید با نگاه جامع، انسانی و امنیتی برنامه ریزی و اقدام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در دیدار رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: معضل فاقدین شناسنامه یکی از معضلات بزرگ در سیستان و بلوچستان است که در گذشته و در دیدار رییس جمهور و وزیر کشور در این جهت تاکید کردیم چرا که اگر یک نسل از ارائه خدمات محروم بماند ظلمی در حق آن هاست و باید زودتر حل شود.

امام جمعه زاهدان افزود: حل این مشکل دارای ابعاد مختلف است و کار را سخت می کند از این جهت که یک طرف جنبه انسانی و افراد فاقد شناسنامه قرار دارند و طرف دیگر جنبه امنیتی کار است و این افراد در خطر قرارگیری در دام گروهک ها و معاندین خواهند بود و از طرف دیگر در مواردی دشمن هم برنامه ریزی کرده و افرادی را به داخل کشور فرستاده و اهداف خود را دنبال می کند.

آیت الله محامی ادامه داد: باید با نگاه جامع، انسانی و امنیتی در این جهت برنامه ریزی و اقدام شود به گونه ای که اگر فرد ایرانی است به او شناسنامه اعطاء شود و افراد خارجی نیز امکان حضور در کشور با پاسپورت را داشته باشند و به گونه ای نباشد که افراد هویت خود را ایرانی بدانند اما پاسخی از سوی ثبت احوال دریافت نکنند بلکه باید فرایند کار با کمال دقت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رسیدگی به معضل فاقدین شناسنامه با نگاه جامع، انسانی و امنیتی

لزوم رسیدگی به معضل فاقدین شناسنامه با نگاه جامع، انسانی و امنیتی