مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:202023-11-20اقتصادي

تدوین سند جامع تجاری بین ایران و ترکمنستان


رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه توافقات تجاری و بازرگانی در زمینه های مختلف تجارت ایران با ترکمنستان را رشد می دهد، گفت: تدوین سند جامع همکاری دو کشور آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران مهدی ضیغمی با اشاره به برگزاری هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد اظهار داشت: این سفر بسیار خوب بود زیرا وزیر امور خارجه این کشور و رییس کمیسیون مشترک پیگیر ایجاد سند جامع تجاری و بازرگانی بین ایران و ترکمنستان هستند که تدوین آن آغاز و رایزن بازرگانی اعزام خواهد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با توجه به اصول طی کردن مراحل دیپلماتیک برای اعزام رایزن بازرگانی، در 4 ماهه آینده شاهد حضور فعال رایزن در این کشور خواهیم بود.

  ضیغمی با بیان اینکه سال گذشته 500 میلیون دلار مبادلات تجاری بین ایران و ترکمنستان انجام شد، گفت: امسال نیز شاهد همین میزان تجارت بین دو کشور خواهیم بود که با توجه به توافقات انجام شده امکان رشد چشمگیر در وضعیت تبادلات تجاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شاخه های مختلف اقتصادی با مسوولان این کشور به توافقات خوبی دست یافته ایم، گفت: تجارت مرزی با ایجاد مراکز تجاری در مرزها مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد تا طی هفته های آینده بازدیدهایی از دو مرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین سند جامع تجاری بین ایران و ترکمنستان

تدوین سند جامع تجاری بین ایران و ترکمنستان