مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-12سياسي

مقیمی: برخی مقالات دانشمندان ما به دلیل اینکه متعلق به یک ایرانی است رد می شود


رییس دانشگاه تهران در همایش «ائتلاف جهانی علیه آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی» از رد برخی مقالات دانشمندان ایرانی در پایگاه های جهانی به دلیل ایرانی و اسلامی بودن خبر داد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در همایش ائتلاف جهانی علیه آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی گفت: صحبت از علمی که در عرصه بین الملل می کنیم، بستر لازم را برای عدالت و صلح و هدف آماده می کند، علم آن است که در انسان معرفت ایجاد کند و از طریق آن حقیقت کشف شود حقیقتی که فضایل اخلاقی را ارتقا دهد و عدالت و صلح را روشن کند و کیفیت زندگی بشر را ارتقا دهد.

وی افزود: علم فقط برای عام نیست، هدف علم آن است که منجر به رفاه و آسایش شود و در دو ساحت مادی و معنوی باشد.

مقیمی ادامه داد: ما شاهد رشد تکنولوژی و علم هستیم و در سال های اخیر شاهد جهش علمی در دنیا بودیم که با علم در طول تاریخ بشر نمیتوانیم مقایسه کنیم، همه این ها نتایج کار اندیشمندان است که ابعاد جدید را در مقابل ما قرار می دهد.

* علم در حدمت صلح و عدالت رییس دانشگاه تهران با ذکر سوالی در رابطه با اینکه آیا علم توانسته روابط بین الملل را در زمینه صلح و عدالت تغییر دهد یا خیر، عنوان کرد: جواب این سوال تفاوت هایی دارد ولی با وجود رشد علم، فضائل انسانی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقیمی: برخی مقالات دانشمندان ما به دلیل اینکه متعلق به یک ایرانی است رد می شود

مقیمی: برخی مقالات دانشمندان ما به دلیل اینکه متعلق به یک ایرانی است رد می شود