مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 19:252023-11-09اقتصادي

بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود


نایب رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می شود، گفت: یکی از مهم ترین زنجیره های ارزش که در کشور وجود دارد امروز در این استان شکل گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، امین مالکی عصر امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می شود، گفت: یکی از مهم ترین زنجیره های ارزش که در کشور وجود دارد امروز در این منطقه شکل گرفته است.

نایب رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سالانه 3 هزار تن ماهی سردآبی در واحدهای فرآوری آبزیان استان فرآوری می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک کیلو خوراک میگو از خارج کشور وارد نمی شود، افزود: استان ما بزرگ ترین صادرکننده خوراک آبزیان در کشور است و سالانه 20 تا 25 هزار تن سالانه صادرات دارد.

مالکی اضافه کرد: با تزریق منابع مالی بخش خصوصی استان هفت کارخانه تولید پودر ماهی و چهار واحد تولید کنسرو ماهی در کشو فعال شد.

وی عنوان کرد: هم اکنون برای اولین بار کنسرو ماهی قزل آلا در استان تولید و به کشور روسیه صادر می شود و تمام این حلقه ها بدون دریافت هیچ گونه تسهیلات دولتی شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

بیش از 80 درصد نیاز خوراک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود