مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-05سياسي

استاندار آذربایجان غربی از احتمال گشایش یک مرز جدید بین ایران و ترکیه خبر داد


استاندار آذربایجان غربی از احتمال بازگشایی یک مرز جدید بین ایران و ترکیه خبر داد و گفت: با تصویب نهایی دولت و توافق بین دو کشور، این مرز نیز با زیرساخت های مناسب در اختیار توسعه مراودات اقتصادی ایران و ترکیه قرار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای راهبردی روابط خارجی استان با اشاره به سفر اخیر هیاتی از استان به مناطق شرقی ترکیه و امضای تفاهم نامه ای با هدف گسترش روابط اظهار داشت: مهمترین عامل در توسعه روابط استان های مرزی و به تبع آن کشور ایران و ترکیه، بهبود زیرساخت ها در مرز است که با همت ویژه آن را دنبال می کنیم.

وی افزود: تفاهم نامه منعقد شده بین ما و استان های شرقی ترکیه باید به صورت کامل اجرایی شود تا بتوانیم زمینه را برای ارتقای بیش از پیش همکاری ها فراهم کنیم.

معتمدیان اضافه کرد: دو کشور ایران و ترکیه برای توسعه مراودات و حل مشکلات در این بخش، مصمم هستند و آذربایجان غربی نیز به عنوان تنها استان مرزی ایران با ترکیه باید نقش خود را در این خصوص به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مهمترین موضوعی که در این راستا باید مورد توجه نهادهای مسوول قرار گیرد، عملکرد مناسب واحدهای حاضر در پایانه های مرزی هستند که می توانند در تسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار آذربایجان غربی از احتمال گشایش یک مرز جدید بین ایران و ترکیه خبر داد

استاندار آذربایجان غربی از احتمال گشایش یک مرز جدید بین ایران و ترکیه خبر داد