موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-05بين الملل

تلاش اردوغان برای ایفای نقش سیاسی ترکیه در جنگ غزه


به نظر می رسد، هدف نهایی اردوغان حضور و تاثیرگذاری در حل و فصل پس از جنگ در مورد غزه و بازیگری کلیدی در میانجیگری و روند بازسازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهوری ترکیه در مورد جنگ در نوار غزه با یک دوگانگی عمیق مواجه است.

همبستگی با فلسطینی ها یک اصل دیرینه در سیاست خارجی او است که پس از کشتن شهروندان ترک توسط کماندوهای اسراییلی در کشتی محاصره شده ماوی مرمره در سال 2010، به شکاف یک دهه ای با اسراییل و دوستان منطقه ای آن کمک کرد.

رای دهندگان به اردوغان به ویژه رای دهندگان به پایگاه حزبی او پاسخ نظامی اسراییل به حملات 7 اکتبر حماس در جنوب سرزمین های شغالی را بسیار فاجعه آمیز و جنایت بار می دانند.

با این حال، همچنین او به دنبال تغییر در روابط منطقه ای و روابط با غربی در مورد آشتی با اسراییل است و مایل نیست رابطه با رژیم صیهونیستی را به کلی کنار بگذارد.

در ابتدا، اردوغان تصمیم گرفت این معضل را از طریق یک رویکرد سه جانبه حل کند: حمایت دیپلماتیک و بشردوستانه واضح و دقیق از مردم غزه، اعزام هاکان فیدان وزیر امور خارجه برای یافتن زمینه مشترک با دیگر بازیگران منطقه ای که در پی این حملات بی سر و صدا از حماس فاصله گرفته بودند از اولین اقدامات اردوغان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش اردوغان برای ایفای نقش سیاسی ترکیه در جنگ غزه

تلاش اردوغان برای ایفای نقش سیاسی ترکیه در جنگ غزه