مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 16:452023-10-31سياسي

دو نامه عاشقانه دو مرد قاجاری به معشوقه هایشان(+عکس)


در بخشی از یک نامه عاشقانه در دوره قاجار آمده است: به قربان چشم های قشنگت، عکسی که وعده فرموده بودید التفات بفرمایید، دلم را به عکست خوش کنم دستم که از دامن خودت کوتاه است.

- عصر ایران- شاید امروز نوشتن نامه، دست کم در شکل و شمایل قدیمی اش، به چیزی تقریبا منسوخ تبدیل شده باشد اما اگر چند ده سال به عقب برگردیم، در دل اسناد تاریخی با نامه های عاشقانه ای برخورد می کنیم که سبک و سیاق نوشتارشان تقریبا از جنس همان نامه هایی است که در داستان های قدیمی عاشقانه روایت شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید، در نامه های عاشقانه ای که در میان اسناد دوران قاجار می توان یافت، بیان عاشق خطاب به معشوق اغلب مانند بیانی است که یک خدمتگزار در نسبت با ارباب و پادشاه خود به کار می برد؛ یعنی همان جنسی از عشق ورزی که آن را در غزل های عاشقانه کهن نیز می توان مشاهده کرد.

در دورانی که طی کردن مسافت های طولانی بسیار دشوار بود و شیوه های ارتباطی بسیار محدود بودند، نامه ها انگار تنها دریچه هایی بودند که از طریق آن ها می شد در هوای یار و دلدار تنفس کرد؛ شاید به همین خاطر بود که نگارندگان می کوشیدند تا نهایت اشتیاق و دلداگی و غایت دلتنگی و بی صبری خود را در پیچ و تاب کلمات زیبا، صمیمانه و اغلب ادیبانه بگنجانند و به دست یار برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو نامه عاشقانه دو مرد قاجاری به معشوقه هایشان(+عکس)

دو نامه عاشقانه دو مرد قاجاری به معشوقه هایشان(+عکس)