مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 05:102023-11-11پزشكي

وضعیت بروز دیابت در ایرانی ها/ چرایی افزایش شیوع دیابت نوع 2 در جوانان


معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت بروز دیابت در ایران و جهان، گفت: دیابت نوع 2 معمولا بیماری میانسالان و سالمندان است؛ - معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت بروز دیابت در ایران و جهان، گفت: دیابت نوع 2 معمولا بیماری میانسالان و سالمندان است؛ اما طی سال های اخیر به علت افزایش میزان چاقی، عدم تحرک بدنی و رژیم غذایی نامناسب، در گروه سنی نوجوانان و جوانان نیز به طور فزاینده ای دیده می شود.

دکتر علیرضا مهدوی در آستانه روز جهانی دیابت در گفت وگو با ایسنا، درباره نام گذاری یک روز جهانی برای بیماری دیابت با اشاره به شعار امسال این روز مبنی بر دیابت: شناخت خطرات، اقدام موثر ، توضیح داد: در پاسخ به سیر صعودی بروز دیابت در جهان از سال 1991 میلادی، فدراسیون بین المللی دیابت و (IDF) و سازمان بهداشت جهانی روزی در تقویم به این بیماری اختصاص یافت.

وی افزود: علت انتخاب 14 نوامبر (23 آبان) به عنوان روز جهانی دیابت به مناسبت سالروز تولد فردریک بانتینگ (کاشف انسولین) است.

روز جهانی دیابت توسط 230 عضو IDF در 170 کشور جهان گرامی داشته می شود.

دیابت؛ از شایع ترین بیماری های غیرواگیر وی با اشاره به اینکه دیابت یکی از شایع ترین بیماری های غیرواگیر در جهان است، گفت: این بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بروز دیابت در ایرانی ها/ چرایی افزایش شیوع دیابت نوع 2 در جوانان

وضعیت بروز دیابت در ایرانی ها/ چرایی افزایش شیوع دیابت نوع 2 در جوانان