مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 14:152023-11-05فرهنگي

نوای ایران در عشق آباد پیچید + فیلم


دستمال های سفید به نشانه دوستی و صلح در عشق آباد به رقص درآمدند، درحالی که قطعه محلی «نوایی نوایی» با دوتار خراسان هم نوا شد و زمزمه ترانه ای کردی به ضرب دف نشست و به این ترتیب کنسرت آیینی «دوستی ایران و ترکمنستان» برگزار شد.

- دستمال های سفید به نشانه دوستی و صلح در عشق آباد به رقص درآمدند، درحالی که قطعه محلی نوایی نوایی با دوتار خراسان هم نوا شد و زمزمه ترانه ای کردی به ضرب دف نشست و به این ترتیب کنسرت آیینی دوستی ایران و ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کنسرت دوستی ایران و ترکمنستان در ادامه جشنواره گردشگری دو کشور در عشق آباد برپا شد.

محل برگزاری کنسرت، سالن سینما وطن عشق آباد بود، که هر شب جمعیتی نزدیک به 500 نفر به تماشای آن نشستند و فیلم آن هر روز از شبکه ملی ترکمنستان پخش شد.

کنسرت دوروزه بود که با اجرای گروه های آیینی از شهرهای تبریز (آذربایجان شرقی)، خواف (خراسان رضوی) و جوانرود (کرمانشاه) همراه شد و استقبال زیاد ترکمنستانی ها، بویژه دانشجویان و فارسی آموزان را به دنبال داشت.

گروه های سماژین، داغلار، حتن و کوژین از ایران، در دو شب، حرکات آیینی تمنای باران ، شالاخو ، یوخینا ، هلپرکه ، گریان ، چوب بازی و لری سه پا را اجرا کردند و نوازندگان نیز در هم نواییِ تار، دوتار و دف، ترانه های فولکلور خراسانی و کردی را در پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای ایران در عشق آباد پیچید + فیلم

نوای ایران در عشق آباد پیچید + فیلم