مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 18:452023-11-21اقتصادي

اجرای طرح اصلاح نژاد برای بیش از 19 هزار راس دام در خراسان شمالی


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 19 هزار و 600 راس دام سبک و سنگین در این استان تحت پوشش طرح اصلاح نژاد دام قرار گرفته اند.

- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد اجرای طرح اصلاح نژاد برای بیش از 19 هزار راس دام در خراسان شمالی ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 19 هزار و 600 راس دام سبک و سنگین در این استان تحت پوشش طرح اصلاح نژاد دام قرار گرفته اند.

مهدی شکاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از این تعداد 15 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 600 راس دام سنگین بوده اند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح تغییر عملکرد و افزایش بهره وری اقتصادی در میان جمعیت دامی استان بوده است، افزود: با توجه به اینکه روزانه نیاز جامعه به مصرف پروتیین افزایش یافته طرح اصلاح نژاد دام در استان در حال اجرا است.

شکاری با بیان اینکه در دو سال اخیر تامین و توزیع اسپرم برای دام های سنگین در راستای اجرای این طرح انجام شده است، ادامه داد: میزان اعتبار هزینه شده برای امسال 900 میلیون ریال و در سال گذشته یک هزار و 20 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و 150 دوز اسپرم نژاد گاو دو منظوره و 460 دوز اسپرم نژاد گوشتی و در سال گذشته یک هزار و 458


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح اصلاح نژاد برای بیش از 19 هزار راس دام در خراسان شمالی

اجرای طرح اصلاح نژاد برای بیش از 19 هزار راس دام در خراسان شمالی