مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 22:052023-11-07پزشكي

برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال در لرستان اجرا می شود


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وزارت کار برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال، سبد تغذیه ای رایگان در نظر گرفته که این طرح در سطح استان اجرایی می شود.

- ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وزارت کار برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال، سبد تغذیه ای رایگان در نظر گرفته که این طرح در سطح استان اجرایی می شود.

سید فرهاد ناصری نیا شانزدهم آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ماده 24 جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال سبد تغذیه ای رایگان در نظر گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست کودکان زیر پنج سال، از طریق پایش شاخص های تن سنجی کودک (اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی های رشد) در پایگاه ها و خانه های بهداشت به منظور کاهش و رفع سوء تغذیه اعم از لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی شناسایی شده و پس از جمع بندی داده ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه های علوم پزشکی استان ها، کودکان مبتلا به سوء تغذیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می شود.

ناصری نیا خاطرنشان کرد: پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع و مبتنی بر دهک بندی درآمدی خانوارها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال در لرستان اجرا می شود

برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال در لرستان اجرا می شود