مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 19:052023-11-07اقتصادي

اخذ گواهی سلامت برای صادرات محصولات باغی


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت که برای صادرات محصولات باغی ضرورت دارد که باغداران نسبت به اخذ گواهی سلامت محصولات خود اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، نویدرضا فرهانی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای صادرات محصولات باغی از جمله مرکبات، کشاورزان و باغداران حتماً باید گواهی سلامت محصول خود را دریافت کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: گواهی سلامت محصول در پایان زمان برداشت توسط مدیریت حفظ نباتات به باغداران اعطا می شود.

وی بیان کرد: برای اخذ این گواهی لازم است، ابتدا کشاورزان وارد سامانه سماک شده و در راستای شناسنامه دارکردن، اطلاعات باغ خود را ثبت کنند.

فرهانی اضافه کرد: امیدواریم باغداران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند زیرا کشورهای مقصد با پروتکل های مخصوص به خود هر میوه ای را پذیرش نمی کنند و حتما باید این گواهی وجود داشته باشد تا مصرف کننده در کشور مقصد بداند که این محصول در کدام منطقه و با چه کیفیتی تولید و از چه سم و کودی استفاده شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال پیش بینی می شود که 155 هزار تن مرکبات از سطح باغات استان برداشت شود که 30 درصد بیشتر از سال گذشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ گواهی سلامت برای صادرات محصولات باغی

اخذ گواهی سلامت برای صادرات محصولات باغی