مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 12:252023-10-24بين الملل

در حمله اسراییل به بیمارستان غزه شیوه های پروپاگاندا چگونه استفاده شدند؟


رفتار رسانه های وابسته به اسراییل بیانگر نوعی پروپاگاندا بود که حالا بخشی از مخاطبان بین المللی و فارسی زبان را دچار ابهام کرده است.

از همان زمان اعلام خبر حمله به بیمارستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ محمد رهبری دکتری جامعه شناسی سیاسی در یادداشتی در خبرآنلای نوشت: در سال 2014 پرواز شماره 17 هواپیمای مالزی، از آمستردام هلند به مقصد مالزی در حرکت بود که در میانه راه در مرز روسیه و اوکراین با شلیک یک موشک سرنگون شد.

دولت روسیه، اوکراین را مسئول شلیک این موشک عنوان کردند در حالی که اوکراین مدعی بود که این موشک از سمت یک پایگاه نظامی روسی شلیک شده بود و برای آن شواهدی نیز ارائه کرده بود.

با این حال، مردم در تشخیص واقعیت در آن زمان دچار مشکل بودند.

آن طور که کریس شافر در کتاب داده در برابر دموکراسی نقل می کند، علت ناتوانی مردم در تشخیص واقعیت تعدد روایت های موجود بود.

او فرض را بر این می گذارد که شبه نظامیان هوادار دولت روسیه مسئول شلیک موشک بودند و می گوید پس از سقوط هواپیما، دولت روسیه روایت های متعددی را از طریق رسانه های مختلف منتشر کرد تا باعث ایجاد سردرگمی مردم شود و پژوهشگرانی که موضوع را بررسی می کردند وادار کند تا چیزهای بیشتری را بررسی کنند و با ایجاد ابهام در مسأله، به حس عمومی سرگردانی دوام بخشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در حمله اسراییل به بیمارستان غزه شیوه های پروپاگاندا چگونه استفاده شدند؟

در حمله اسراییل به بیمارستان غزه شیوه های پروپاگاندا چگونه استفاده شدند؟