مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 12:152023-11-20اقتصادي

بهره برداری از 80 دستگاه کوانتومتر ایران ساخت در کارخانه ها و صنایع متالورژی


به همت یک شرکت دانش بنیان، دستگاه آنالیز عنصری فلزات (کوانتومتر) که با تعیین میزان عناصر تشکیل دهنده هر قطعه فلزی در انتخاب نوع و کیفیت قطعه برای کاربردهای متفاوت در صنعت متالورژی کاربرد دارد، - به همت یک شرکت دانش بنیان، دستگاه آنالیز عنصری فلزات (کوانتومتر) که با تعیین میزان عناصر تشکیل دهنده هر قطعه فلزی در انتخاب نوع و کیفیت قطعه برای کاربردهای متفاوت در صنعت متالورژی کاربرد دارد، در کشور به تولید انبوه رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شرکت دانش بنیان با اتکا به دانش فنی متخصصان داخلی در حوزه های فوتونیک، الکترونیک، پلاسما، شیمی تجزیه، فیزیک و متالورژی در سال 96 موفق به ساخت نخستین دستگاه آنالیز عنصری فلزات (کوانتومتر) با قابلیت ارائه به صنعت در ایران شده است.

این دستگاه بر اساس تکنولوژی اسپارک (Spark OES)، ایجاد محیط پلاسما در حضور گاز آرگون و آشکارسازی طیف تحریک شده عناصر عمل می کند و قابلیت انجام آنالیز عناصر مختلف موجود در پایه های فولاد، آلومینیوم، مس، روی و منیزیم را دارد.

از مهمترین مزایای دستگاه کوانتومتر، قابلیت سفارشی سازی و انعطاف آن برای آنالیز آلیاژهای غیرمتداول فلزی مختلف با توجه به گریدهای کاری مشتری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 80 دستگاه کوانتومتر ایران ساخت در کارخانه ها و صنایع متالورژی

بهره برداری از 80 دستگاه کوانتومتر ایران ساخت در کارخانه ها و صنایع متالورژی