مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 07:152023-11-04پزشكي

در این ساعت از روز انگور نخورید!


انگور میوه محبوبی است که هم ارزش غذایی دارد و هم انواع بسیار متنوعی؛ اما در میان دو نوع رایج یاقوتی و طلایی آن کدام مفیدتر است؟ اصلا آیا نوشیدن آب انگور راحت تر از خوردن حبه های انگور نیست؟ - انگور یک میوه و حتی غذای محبوب نه تنها در کشور ما، بلکه در جهان است.

بیش از 16 نوع انگور در جهان وجود دارد که یک نوع ژاپنی آن یکی از میوه های لوکس دنیا به شمار می رود؛ با این حال دلیل انتخاب بین انگور طلایی و یاقوتی که بیشتر از سایر انواع آن رایج است، بیشتر به خاطر رنگ آنها و دکور سبد میوه روی میز پذیرایی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازصدآنلاین، این دانه های پرآب و شیرین، گرم و تر هستند اما گرمای آنها نزدیک به اعتدال است و اذیت کننده نیست و رطوبت خوبی به بدن می رسانند.

به گفته خانم دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه، اگر در غم و اضطراب باشیم، انگور به آرامی خونی پاک و صاف تولید می کند و آرام بخش است.

خوردن انگور به عنوان غذا، که همراه با نان مرسوم است، به پاکسازی بدن کمک می کند حتی از اثرات منفی آلودگی هوا هم می کاهد و انتخاب خوبی برای عصرانه و شام است؛ با این حال مصرف این میوه بعد از غذا چاق کننده است و به این دلیل که یکی از مولدهای خون در بدن است، در دوران نقاهت به بهبود بیمار کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در این ساعت از روز انگور نخورید!

در این ساعت از روز انگور نخورید!