مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 17:052023-10-29اقتصادي

سپرده های ارزی ایران 11 درصد رشد کرد


بانک تسویه حساب های بین المللی سوییس در گزارش بانکداری بین المللی و تحولات بازار مالی که چهار بار در سال منتشر می شود، رشد 11 درصدی سپرده های ایران نزد بانک ها و موسسات مالی خارجی در پایان نیمه اول سال 2023 را اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بانک تسویه حساب های بین المللی، در سه ماهه اول سال 2023، مطالبات فرامرزی جهانی 619 میلیارد دلار و اعتبارات، یعنی وام ها و دارایی اوراق بدهی 921 میلیارد دلار افزایش یافت که عمدتا ناشی از عوامل فصلی است.

شایان ذکر است که در این گزارش ها سپرده ها و تعهدهای مجموعه ای از بانک ها و موسسه های مالی غیر بانکی متعلق به 44 کشور جهان که بیشتر آنها اروپایی هستند ارائه می شود.

با توجه به افزایش نرخ بهره جهانی، رشد سالانه اعتبارات فرامرزی در چند فصل گذشته کند شده و تا سه ماهه اول سال 2023 به دو درصد کاهش یافته و  بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه (EMDEs) را تحت تاثیر قرار داده است.

فشارهای بخش بانکی که در مارس 2023 به اوج رسید، تاثیر محدودی بر سپرده های فرامرزی داشته است، به طوری که تنها بانک های سوییس و بریتانیا خروجی های بیش از حد را گزارش کرده اند.

شاخص های نقدینگی جهانی این بانک (GLIs) نشان می دهد که اعتبار ارز خارجی به دلار آمریکا در سال گذشته کاهش یافته است، در حالی که این اعتبار اما با نرخ آهسته تری به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپرده های ارزی ایران 11 درصد رشد کرد

سپرده های ارزی ایران 11 درصد رشد کرد