مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:352023-10-25اقتصادي

زمان انتظار متروسواران پایتخت نصف می شود


قرارداد ساخت 791 واگن نهایی شد؛ با ورود این واگن های جدید و امضای تفاهم اولیه ای تامین 259دستگاه دیگر و ساخت 113 دستگاه واگن تولید داخل، زمان انتظار برای رسیدن قطارها در ایستگاه ها نصف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه شهری خبرگزاری فارس، در برخی خطوط متروی تهران سرفاصله حرکت قطارها به 10-15 دقیقه می رسد.

متروی تهران برای کاهش این فاصله دست کم به 3000 واگن نیاز دارد اما هم اکنون تنها حدود یک سوم این تعداد در خطوط تونلی پایتخت مشغول سرویس دهی هستند.

  برای حل این مشکل قدیمی، سال 1395 پیش نویس قرارداد ساخت 630 دستگاه واگن مترو توسط چین امضا شده بود، اما قرارداد نهایی نشد، پیروز حناچی شهردار سابق تهران گفته بود قیمت هر واگن مترو تقریبا یک میلیون یورو است اما توان 15 درصد پیش پرداخت آن را نداشتیم، هرچند در دوره خودمان 78 واگن   به شبکه حمل ونقل تهران اضافه شد.

هفته گذشته این قرارداد بعد از 7 سال نهایی شد، البته 25 درصد دیگر به تعداد ساخت واگن ها اضافه شد و این تعداد به 791 دستگاه رسید.

    همچنین تفاهم اولیه ای تامین 259دستگاه دیگر با سفر هیات ایرانی به پکن نهایی شد و قدرالسهم تهران براساس آنچه که در برنامه ششم مقرر شده بود یعنی 1050 دستگاه واگن قطار تکمیل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان انتظار متروسواران پایتخت نصف می شود

زمان انتظار متروسواران پایتخت نصف می شود