مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 14:552023-11-19بين الملل

دست آوردهای دیدار بایدن و شی جین پینگ


زمان مشخص می کند، هنگامی که ضربه غیرمنتظره بعدی در رابطه (برای مثال تنش بین نیروهای چینی و آمریکایی در دریای چین جنوبی) وارد شود، آیا دو رهبر می توانند تلفن را بردارند و در مورد آن به گفت وگو پردازند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روز چهارشنبه، شی جین پینگ؛ رهبر چین، در جریان اجلاس سران همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه APEC با جو بایدن؛ رییس جمهوری ایالات متحده در ملکی خارج از سانفرانسیسکو دیدار کرد.

در حالی که هر دو رهبر با هم اختلاف نظرهای اساسی داشتند، بایدن در سخنان افتتاحیه خود گفت: این یک گفتگوی صادقانه، صریح و مفید بود.

بی شک در شرایط کنونی وضعیت نظام جهانی مسائل زیادی برای صحبت وجود دارد، از درگیری اسراییل و حماس و جنگ روسیه در اوکراین گرفته تا زرادخانه هسته ای کره شمالی، و از خطرات هوش مصنوعی تا مجموعه ای از اختلافات تجاری، اما نتایج گفتگو، حداقل آن هایی که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شد، عمدتا محدود به بازگشایی خط تلفن ارتش به ارتش و هماهنگی جدید برای مهار قاچاق فنتانیل (نوعی ماده مخدر) از چین بود.

آیا این دیدار چهار ساعته برای روابط آمریکا و چین خوب بود؟ به نظر می رسد بایدن از دیدار خود با شی جین پینگ، حداقل در کوتاه مدت، بهترین استفاده را کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست آوردهای دیدار بایدن و شی جین پینگ

دست آوردهای دیدار بایدن و شی جین پینگ