مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 17:052023-10-30سياسي

سازمان ثبت اسناد فراتر از برنامه ششم توسعه به تکالیف خود عمل کرده است


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه نمایندگان مجلس عدم اتمام حدنگاری را دلیل دیگری بر انتزاع این سازمان از قوه قضاییه دانستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تصویب طرح انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک از قوه قضاییه و الحاق به وزارت دادگستری، گفت: نکاتی از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده که ضروری است جهت رفع ابهامات ماهیت و نوع کارکرد های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به تصویر کشیده شود.

وی با بیان این مطلب که ماهیت اجرایی کارکرد های ثبتی بالاخص در صدور اسناد که از طرف نمایندگان مجلس مطرح شد، افزود: صدور سند مالکیت فرآیندی مهندسی و قضایی است که با تعیین حدود و موقعیت عرصه، برداشت های هوایی و زمینی و تطبیق و مستندسازی صورت می گیرد.

نتیجه این کار فنی است که با استناد به صدور آرا در هیئت های قانون تعیین تکلیف و ساماندهی با حضور قضات منتخب، سند مالکیت صادر می شود.

بابایی حضور قاضی در هیئت های فوق را به دلیل حساسیت در امر تثبیت مالکیت و جلوگیری از منازعات و اختلافات آتی، ضروری دانست و گفت: امروز بیش از 700 مقام قضایی در هیئت های قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی و ساماندهی در سراسر کشور در احراز مالکیت ها و صدور اسناد ایفای نقش می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ثبت اسناد فراتر از برنامه ششم توسعه به تکالیف خود عمل کرده است

سازمان ثبت اسناد فراتر از برنامه ششم توسعه به تکالیف خود عمل کرده است