مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 14:202023-10-23سياسي

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می کند


رییس کمیته حقوق بشر مجلس از پیگیری پرونده مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه از طریق دیوان لاهه و ارائه مستندات این جنایات خبر داد.

- زهره الهیان رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: پیگیری ها برای شکایت از مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه به قوه قضاییه در حال پیگیری است.

وی افزود: کمیته حقوق بشر مشورت هایی را با اساتید و صاحب نظران و کارشناسان در حوزه مسائل حقوق بین الملل درباره جنایات غزه برقرار کرده و موضوع جنایات صورت گرفته در غزه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابعاد حقوقی وقضایی قابل پیگیری است.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس اظهار داشت: همچنین به  وزارت امور خارجه پیشنهاد شد پیگیری ها برای تاسیس صندوق به منظور تامین منابع مالی و پیگیری های حقوقی مسئله غزه از طریق دیوان لاهه در سازمان کنفرانس اسلامی صورت گیرد.

الهیان خاطرنشان کرد: جنایات امروز غزه با حمایت های مستقیم آمریکا در حال انجام است و این مسئله باید از نظر حقوقی و از طریق نهادهای بین المللی همچون دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی لاهه و سایر نهادهای حقوقی بین المللی مورد پیگیری قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می کند

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می کند