مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:452023-11-09بين الملل

پکن: اختلافات دریایی باید از راه مذاکره حل شوند


در آستانه دیدار احتمالی روسای جمهور چین و آمریکا، وزیر خارجه چین بدون آنکه نامی از ایالات متحده ببرد، گفت که اختلافات دریایی باید از طریق مذاکره حل وفصل شوند.

- در آستانه دیدار احتمالی روسای جمهور چین و آمریکا، وزیر خارجه چین بدون آنکه نامی از ایالات متحده ببرد، گفت که اختلافات دریایی باید از طریق مذاکره حل وفصل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیلیپین، ژاپن و آمریکا بارها نسبت به حضور فزاینده چین در دریای چین جنوبی اعتراض کرده اند؛ دریایی که پکن بیشتر آن را برای خود می داند و همین موضوع تبدیل به مناقشه ای میان این کشورها شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، چین و فیلیپین تاکنون چندین مواجه در دریای چین جنوبی داشته اند و اواسط فصل تابستان تنش بین این دو کشور بر سر برخورد گارد ساحلی پکن با چند کشتی نظامی فیلیپینی در حوزه جزایر نانشا در دریای چین جنوبی که شامل توقیف و اخراج این کشتی ها شد، بالا گرفت.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در سمپوزیومی پیرامون حاکمیت دریایی در هاینان، بدون اشاره به هیچ کشوری گفت: اختلافات دریایی تاریخی باید از طریق مشورت دوستانه بین طرف های مستقیم حل و فصل شوند و در مقابل درگیری های اردوگاه های دریایی و بازی های برآیند صفر باید مقاومت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: اختلافات دریایی باید از راه مذاکره حل شوند

پکن: اختلافات دریایی باید از راه مذاکره حل شوند