مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 13:552023-11-14اقتصادي

طرح جهش تولید برای دستیابی به پایداری تولید با جدیت دنبال می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به منظور دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک و مهم و پایداری تولید در سال جاری طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح بیش از 360 هزار هکتار به اجرا در خواهد آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، احمد شهریار اظهار کرد: برنامه ابلاغی برای استان در ارتباط با طرح جهش تولید در دیمزارها 360 هزارهکتار است ولی به دلیل کاهش بارندگی و پایین بودن رطوبت در مناطق شمالی و جنوبی و مرکزی با کاهش رطوبت برای کشت مواجه هستیم.

وی افزود: مزارعی که زودتر کاشته شده اند خوشبختانه از وضعیت سطح سبز مطلوبی برخوردار هستند و تا این لحظه 3 هزار و 67 هکتار از اراضی به زیر کشت کلزا رفته است که با توجه به بازدیدهای میدانی که توسط کارشناسان صورت گرفته خوشبختانه این محصول از سطح سبز و قابل قبولی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بیش از 90 درصد سطح ابلاغی محصول گندم  زیر کشت رفته است و بزودی کشت پاییزه عدس نیز در استان آغاز خواهد شد.

شهریار ادامه داد: به میزان 30 هزار لیتر بذر مال مصرف شده و در کشت های انتظاری نیز مصرف بذرمال ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جهش تولید برای دستیابی به پایداری تولید با جدیت دنبال می شود

طرح جهش تولید برای دستیابی به پایداری تولید با جدیت دنبال می شود