مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 12:552023-10-30پزشكي

چرا چاقی خطر سرطان را افزایش می دهد؟


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بروز برخی از انواع سرطان رابطه تنگاتنگی با افزایش وزن بدن دارد، - ایسنا/خوزستان رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بروز برخی از انواع سرطان رابطه تنگاتنگی با افزایش وزن بدن دارد، گفت: برآورد شده که درصدی از کل مواد مرگ و میر سالیانه مرتبط با سرطان ناشی از اضافه وزن یا چاقی است.

دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پویش ملی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان، با بیان اینکه سرطان با خودمراقبتی و امید قابل پیشگیری و درمان است، اظهار کرد: خطر بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، در افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند افزایش می یابد.

برآورد شده که درصدی از کل مواد مرگ و میر سالیانه مرتبط با سرطان، ناشی از اضافه وزن یا چاقی است.

وی افزود: بروز برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان های پستان (در زنان یائسه)، روده بزرگ، رحم، کلیه، مری، پروستات و ریه، رابطه تنگاتنگی با افزایش وزن بدن دارند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین اضافه وزن و چاقی با ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، فشار خون بالا، کلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا چاقی خطر سرطان را افزایش می دهد؟

چرا چاقی خطر سرطان را افزایش می دهد؟