مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-01دانش

بررسی مورفولوژی و مولکولی اثر دانه گرده بر اندازه میوه بادام


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «بررسی مورفولوژی و مولکولی اثر دانه گرده بر اندازه میوه بادام» عنوان طرحی است که مرجان جعفری با راهنمایی بهروز شیران به انجام رسانده و بنیاد ملی علم ایران هم از آن حمایت کرده است.

- محققان دانشگاه شهرکرد در راستای اصلاح و افزایش مشتری پسندی محصول بادام تولیدی کشور، طی پژوهشی اثر دانه گرده بر اندازه میوه بادام را از لحاظ مورفولوژی و مولکولی بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  بررسی مورفولوژی و مولکولی اثر دانه گرده بر اندازه میوه بادام عنوان طرحی است که مرجان جعفری با راهنمایی بهروز شیران به انجام رسانده و بنیاد ملی علم ایران هم از آن حمایت کرده است.

جعفری که دانش آموخته دکتری تخصصی مهندسی کشاورزی - علوم باغبانی فیزیولوژی و اصلاح درختان میوه از دانشگاه شهرکرد است در توضیح اهمیت اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه در شهرکرد، بیشتر زمین ها زیر کشت بادام است، نیاز به بررسی مشکلات کشت و برداشت این محصول و بررسی مشکلاتی نظیر ناسازگاری احساس می شد.

سلامت و اندازه میوه ها در زمان برداشت هم یکی دیگر از دغدغه های کشاورزان در این مناطق است که به همین منظور، بررسی های لازم را در این تحقیق انجام دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی مورفولوژی و مولکولی اثر دانه گرده بر اندازه میوه بادام

بررسی مورفولوژی و مولکولی اثر دانه گرده بر اندازه میوه بادام