مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 20:052023-10-28اجتماعي

«امید» به ایران نیامد


«امید» تک درنای سیبری که نامش با تالاب فریدونکنار گره خورده همه ساله این روزها مهمان مازندرانی ها می شد اما امسال تاکنون خبری از آن نیست و این سوال در بین فعالان محیط زیست به وجود آمده که آیا امید دیر نکرده است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، امید، تنها بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری است که تا 16 سال قبل با آرزو همسرش برای زمستان گذرانی به تالاب فریدونکنار در مازندران می آمد.

پس از شکار یا تلف شدن پرنده ماده که هنوز دلیل اصلی از دست رفتن آن به صورت واضح مشخص نیست، امید هرساله مسیر چندصد کیلومتری را بال می زند و به این خطه از شمال کشور می آید.

درک وضعیت خاص و ویژه امید باعث شده تا مردم مازندران به ویژه علاقمندان به حیوانات و حیات وحش، تقویم زندگی این تک درنای سیبری را ورق بزنند و زمان بازگشت یا فرود امید برایشان مورد توجه باشد.

به طور معمول از اواخر مهر ماه و روزهای ابتدای آبان ماه چشم ها به تالاب فریدونکنار دوخته می شود و محیط بانان وضعیت منطقه را کنترل می کنند تا اثری از حضور این پرنده را مشاهده کنند.

امروز 6 آبان ماه است و هنوز خبری از درنای سیبری نشده و این واهمه را ایجاد شده که نکند امید هم به سرنوشت همسر خود دچار شده و سفر به سیبری سفری بی بازگشت برایش رقم خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«امید» به ایران نیامد

«امید» به ایران نیامد