مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 07:552023-11-01اقتصادي

پروانه تاسیس گلخانه تابع اقلیم در شهرستان های فارس صادر می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه تاسیس گلخانه های تابع اقلیم به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید دبیری با بیان اینکه طرح احداث گلخانه تابع اقلیم اولین بار توسط استان فارس به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد شده بود، گفت: با اجرای موفق گلخانه تابع اقلیم در پنج هکتار از اراضی شهرستان شیراز، معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اجرای این طرح در سطح شهرستان های استان فارس موافقت کرد و این طرح به تصویب رسید.

به گفته وی؛ طرح گلخانه تابع اقلیم برای اولین بار در استان فارس در منطقه محمود آباد شهرستان شیراز با همکاری جهاد کشاورزی فارس و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس، توسط انجمن گلخانه سازان ایران اجرا شد و به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بررسی مزایای کشت در گلخانه تابع اقلیم از جمله کاهش 30 تا 50 درصدی مصرف آب و افزایش عملکرد بیش از 30 درصد، توسعه آن در سطح استان فارس مدنظر قرار گرفته است.

دبیری، توسعه کشت در محیط های کنترل شده را از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد:در این راستا کارگاه آموزشی با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروانه تاسیس گلخانه تابع اقلیم در شهرستان های فارس صادر می شود

پروانه تاسیس گلخانه تابع اقلیم در شهرستان های فارس صادر می شود