مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 23:402023-11-14سياسي

فراخوان شعر و سرود بومی-ملی «ری»


مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت الامیر(ع) گفت: از علاقه مندان به مشارکت در طرح «شعر و سرود بومی-ملی ری» دعوت می شود تا سروده ها و اشعار خود پیرامون محورها و کلیدواژ های مشخص شده و در قالب های غزل، - محمد ناصر حسینی علایی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهرری و مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت الامیر(ع) در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران در رابطه با فراخوان سرود بومی ملی ری اظهار کرد: در طول تاریخ، همواره هنر یکی از پیام رسان های مؤثر محسوب می شده است.

تاثیر نثر موزون و به خصوص شعر مدحی و ذمی با استفاده از دستگاه های موسیقیایی در دکلمه و شعرخوانی تأثیر را مضاعف کرده است؛ به ویژه هنگامی که شعری و نثری در میان مردم کوچه و بازار تکرار شده، پیام مورد نظر به خوبی به مخاطب منتقل شده و قرن ها سینه به سینه در اذهان ماندگاری پیدا می کند.

وی ادامه داد: هرگاه تاریخ و هویت فرهنگی دینی یک سرزمین در قالب شعر و سرود آن هم به صورتی دقیق درآید و عرضه شود، علاوه بر روایی داشته های آن سرزمین دلبستگی به آن فرهنگ بیش از پیش ایجاد شده و در ذهن و قلب نسل ها تحکیم می شود.

  مدیر مؤسسه قرآن و عترت بیت الامیر(ع) گفت: ری با قدمت تاریخ بیش از 5 هزار ساله خود و فراز و نشیب های تاریخی در دل آن و تطور فرهنگی که داشته است، شایستگی آن را دارد که تمامی تاریخ، فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان شعر و سرود بومی-ملی «ری»

فراخوان شعر و سرود بومی-ملی «ری»