مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-14پزشكي

11 درصد ایرانی های بالای 20 سال، دیابت دارند


مدیر پژوهشکده علوم غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به درصد مبتلایان به دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 11درصد جمعیت بالای 20سال کشور مبتلا به دیابت هستند که در کلانشهرهایی نظیر تهران به مراتب حادتر است و به رقمی حدود 14درصد می رسد.

- مدیر پژوهشکده علوم غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به درصد مبتلایان به دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 11درصد جمعیت بالای 20سال کشور مبتلا به دیابت هستند که در کلانشهرهایی نظیر تهران به مراتب حادتر است و به رقمی حدود 14درصد می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد هاشمی - مدیر پژوهشکده علوم غدد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به روز جهانی دیابت (14نوامبر، 23آبان) بیان داشت: دیابت یکی از شایع ترین بیماری های حوزه تخصصی غدد درون ریز و متابولیسم به شمار می آید که شیوع گسترده ای در سرتاسر جهان دارد و عوامل پدیدآورنده آن شامل وراثت و شیوه زندگی است.

هاشمی گفت: در دهه های اخیر شیوع دیابت نوع 2 در جهان سیر صعودی داشته و با توجه به این مهم که زمینه های ژنتیکی افراد در دنیا تغییری نکرده، می توان نتیجه گیری کرد که شیوه و سبک زندگی عامل موثرتری در افزایش بروز و شیوع دیابت است.

وی ادامه داد: امروزه افراد دسترسی بیشتری به مواد غذایی خصوصا خوراکی های چرب و شیرین دارند که باعث شیوع اضافه وزن و چاقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 درصد ایرانی های بالای 20 سال، دیابت دارند

11 درصد ایرانی های بالای 20 سال، دیابت دارند