مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 07:152023-10-23اقتصادي

18 هزار تن محصولات شیلاتی از گیلان صادر شد


مدیر کل شیلات گیلان از صادرات 18 هزار تن انواع محصولات شیلاتی از این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات به ارزش 31 میلیون دلار بود.

- کوروش خلیلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری صادرات شیلاتی استان گیلان 18 هزار تن و به ارزش 31 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل تر، از نظر وزنی 115 درصد و از نظر ارزش دلاری 40 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شیلات استان گیلان تصریح کرد: این صادرات علاوه بر انواع ماهیان زنده و خوراکی تازه و منجمد شامل صادرات کنسرو ماهی تن، انواع ماهیان زینتی، تخم ماهی قزل آلا، خوراک آبزیان، خاویار و خرچنگ بود.

وی با بیان اینکه گیلان بیشترین مزارع خاویاری کشور را به لحاظ تعداد دارد، افزود: طی این مدت برای نزدیک به 5 تن انواع تخم ماهی و خاویار استان مجوز صادراتی برای تولید کنندگان شیلاتی ارائه شده است.

خلیلی گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات شیلاتی استان انواع خوراک آبزیان بوده که با رشد 4 برابری نسبت به قبل به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان و روسیه ارسال شده و بیشترین محصول وزنی صادرات شیلاتی گیلان را تشکیل می دهد که نشان دهنده کیفیت محصول تولیدی در استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 هزار تن محصولات شیلاتی از گیلان صادر شد

18 هزار تن محصولات شیلاتی از گیلان صادر شد