مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 15:252023-11-04پزشكي

چرا انسان ها غش می کنند؟


غش کردن به طورکلی هنگامی رخ می دهد که جریان خون به مغز به طور ناگهانی محدود می شود، اما یک بررسی جدید درک بهتری از سازوکارهای این پدیده به دست داده است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ان بی سی نیوز، گرچه دانشمندان غش کردن را ناشی از محدود شدن ناگهانی رسیدن جریان خون به مغز می دانند، اما دقیقاً معلوم نبوده است که چه چیزی باعث تغییر ناگهانی جریان خون می شود و کدام قسمت های مغز نقش کلیدی در غش کردن دارند.

پژوهش جدید روی موش ها که این هفته در ژورنال Nature منتشرشده است، درک بهتری از سازوکارهای زمینه ای غش کردن ارائه می دهد.

پژوهشگران نظریه ای مطرح کرده اند که بر مبنای آن فعال شدن نورون ها یا سلول های عصبی ارتباط دهنده قلب و مغز می تواند منجر به غش کردن شود.

واینیت آگوستین، استادیار نوروبیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و یکی از پژوهشگران در این بررسی می گوید: این اولین گام برای نشان دادن این است که غش کردن پدیده ای بیش از کاهش ساده جریان خون است.

به گفته او گرچه کاهش جریان خون در غش کردن نقش دارد، اما مدارهای مغزی دیگری نیز در کار هستند و این موضوع به سادگی آنچه کتاب های قلب و عروق می گویند، نیست.

این پژوهشگران دریافتند که نورون های زیر جمجمه، پیام هایی را از قلب به مغز می فرستند که باعث کاهش سرعت ضربان قلب، فشارخون و تنفس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا انسان ها غش می کنند؟

چرا انسان ها غش می کنند؟