مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:212023-10-28اقتصادي

صادرات 830 تن میگو و 1700 تن انواع ماهی ازچابهار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، داریوش سرگزی امروز در بازدید از سایت پرورش میگوی چابهار اظهار کرد: شهرستان چابهار به دلیل دسترسی به آب های آزاد، وجود اسکله های متعدد، فراهم بودن زمینه های صادرات، وجود شهرک های صنعتی متعدد و اراضی مستعد پرورش میگو ظرفیت کم نظیری در تولید، بسته بندی، فرآوری و صادرات محصولات وابسته به آبزی پروری دارد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار افزود: تمامی مراحل چرخه تولید از لحظه صید آبزیان تا ورود به اسکله، یخ پوشانی، حمل، فرآوری، بسته بندی، انجام آزمایشات، تایید سلامت و صدور مجوزهای صادراتی با نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: اداره دامپزشکی  در کنار تولیدکنندگان و بهره برداران با هدف تضمین سلامت، افزایش بهره وری و افزایش توان رقابت پذیری محصولات تولیدی در بازار های بین المللی قراردارد.

وی گفت: نتیجه نظارت ها، آموزش ها و اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی از ابتدای سال جاری تاکنون تولید قریب به 2000 تن میگو  در سایت شهید صنعتی گواتر و صدور گواهی سلامت صادراتی برای  831 تن میگو و 1738 تن انواع ماهی به مقصد کشور های چین، کویت روسیه، عراق، ارمنستان، مالزی، تایلند، امارت، قطر و پاکستان بوده است که  این امر در کنار رونق تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 830 تن میگو و 1700 تن انواع ماهی ازچابهار

صادرات 830 تن میگو و 1700 تن انواع ماهی ازچابهار