مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 12:362023-11-08سياسي

دشمن باور حضور جمهوری اسلامی در اقیانوس های آرام و اطلس را نداشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سردار سرلشکر رحیم صفوی فرمانده اسبق سپاه پاسداران در امور نظامی، پیش از ظهر امروز در همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی با بیان اینکه ایران قلب ارتباطی سه قاره در جهان است، اظهار کرد: ایران به دلیل قرارگیری دریای خزر و خلیج فارس و تنگه هرمز در آن، یک نقطه ژئوپلیتیکی مهم در جهان است و به همین دلیل همواره مورد تهدید دشمن قرار می گیرد که با پاسخ محکم جمهوری اسلامی مواجه می شوند.

  وی با اشاره به نقش خلیج فارس در توسعه اقتصادی نظامی و دریایی کشور، افزود: دریای عمان و خلیج فارس پیوند دهنده قلمرو جدید قاره ای ـ دریایی است که با مشارکت چین، هند و روسیه و با همکاری ایران قالب اتحادیه اوراسیا و شانگهای است.

  فرمانده اسبق سپاه پاسداران، ایجاد کریدورهای جدید را یکی از اهداف کشور در حوزه دریا دانست و گفت: مسیر کریدور چین، سرخس و ایران به عراق، سوریه و مدیترانه در سه جهت کرمانشاه به بغداد، خرمشهر به بصره و کردستان به سلیمانیه از جمله اهداف مهم کشور است که باید ایجاد شود زیرا نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

  صفوی، با تاکید بر لزوم توجه دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت های اقتصادی در کشورهای حاشیه خزر، بیان کرد: آمریکا با روسیه و چین در حوزه نظامی و اقتصادی در حال نبرد است لذا باید جمهوری اسلامی از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشمن باور حضور جمهوری اسلامی در اقیانوس های آرام و اطلس را نداشت

دشمن باور حضور جمهوری اسلامی در اقیانوس های آرام و اطلس را نداشت