مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 20:302023-11-18سياسي

رایزنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان


دیپلمات های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت وگویی تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص موضوعات دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت وگوی تلفنی بر ضرورت تقویت گفت وگوها و سازوکارهای منطقه ای به دور از دخالت کشورهای فرامنطقه ای تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نیز با تاکید بر اهمیت تقویت سازوکارهای منطقه ای برای ایجاد صلح و تقویت همگرایی در منطقه  اظهار داشت: طبعاً هرچه فرمت های همکاری های منطقه ای را فعال تر کنیم، منافع آن به طرف های منطقه ای ما خواهد رسید .

طرفین همچنین ضمن ابراز خرسندی از تقویت روابط دوجانبه، بر اهمیت افزایش و تقویت تشریک مساعی در عرصه های منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

پیش از این نیز سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند ازبکستان، روابط تهران-باکو را فراتر از روابط سیاسی و همسایگی و مبتنی بر پیوند عمیق و ناگسستنی 2 ملت توصیف و تصریح کرد: اراده مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان

رایزنی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان