مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 09:502023-10-27اجتماعي

ناسا پهپاد هسته ای به فضا می فرستد


تیم Dragonfly آزمایش های متعددی را در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در همپتون ویرجینیا انجام داده است، از جمله عملیات روتورهای پهپاد.

در یک تونل باد که می تواند شرایط جوی را در بزرگترین قمر زحل شبیه سازی کند.

- در حال حاضر آزمایش ها بر روی Dragonfly، پهپاد هسته ای ناسا در حال انجام است، یک پهپاد هوایی با انرژی هسته ای و به اندازه یک خودرو که به دنبال نشانه های حیات در قمر زحل، تیتان خواهد بود.

اما قبل از اینکه Dragonfly بتواند به آسمان برود، ناسا باید مطمئن شود که می تواند در برابر محیط منحصر به فرد ماه مقاومت کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، هدف اصلی Dragonfly مطالعه شیمی پیچیده روی تیتان است که ممکن است بینش هایی را در مورد منشأ حیات در منظومه شمسی ارائه دهد.

این وسیله نقلیه مجهز به دوربین ها، حسگرها و نمونه برداران، مناطقی از تیتان را که حاوی مواد آلی شناخته شده است، بررسی می کند، به ویژه مناطقی که چنین موادی ممکن است در گذشته با آب مایع در زیر سطح یخی ماه مواجه شده باشند.

  فرودگر با استفاده از چهار روتور دوگانه از جو غنی از نیتروژن تیتان عبور می کند، اما برای اطمینان از اینکه این روتورها می توانند در چنین شرایطی کار کنند، تیم Dragonfly آزمایش های متعددی را در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در همپتون ویرجینیا انجام داده است، از جمله عملیات روتورهای پهپاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا پهپاد هسته ای به فضا می فرستد

ناسا پهپاد هسته ای به فضا می فرستد