مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 09:002023-11-07پزشكي

توصیه هایی برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرد سال، از روستاییان خواست پرندگان را داخل فنس های فلزی نگهداری کرده و از دوره گردها هم پرنده نخرند.

- توصیه هایی برای پیشگیری از "آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان" در فصل سرما ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرد سال، از روستاییان خواست پرندگان را داخل فنس های فلزی نگهداری کرده و از دوره گردها هم پرنده نخرند.

دکتر حسین حیدری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پرندگان وحشی مهاجر مخزن اصلی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، تصریح کرد: با آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر در فصل پاییز، احتمال انتقال بیماری از پرندگان وحشی به پرندگان بومی و حتی صنعتی بالا می رود.

وی رعایت بهداشت و دیگر اصول امنیت زیستی را در راستای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ضروری عنوان کرد و افزود: بر اساس تجربه سنوات گذشته خرید طیور از دوره گردها سهم بالایی در شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان داشته، لذا به جد از روستاییان می خواهیم از خرید طیور از دوره گردها صرف نظر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما

توصیه هایی برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما