مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 06:352023-11-11بين الملل

نشست عربستان و کشورهای آفریقایی درباره فلسطین


نشست عربستان و کشورهای آفریقایی که دیروز در ریاض برگزار شد، با صدور بیانیه ای بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به کار خود پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رسانه های عربستان، شرکت کنندگان در این نشست، بر ضرورت توقف عملیات نظامی در اراضی اشغالی فلسطین و ضرورت حمایت و دفاع از غیرنظامیان براساس حقوق بین الملل و حقوق بشر تأکید کردند.

حاضران در این نشست اعلام کردند که تلاش جامعه جهانی برای توقف حمله رژیم صهیونیستی و کوچ اجباری فلسطینی ها از نوار غزه ایفا بسیار ضروری است.

در این بیانیه آمده است، راه های ارائه کمک های امدادی و بشردوستانه به مردم فلسطین از سوی سازمان های بشردوستانه بین المللی باید تسهیل شود.

حاضران در این نشست همچنین بر ضرورت توقف علت واقعی درگیری که در اشغالگری اسراییل نهفته است، تأکید کردند و خواستار تلاش مضاعف برای رسیدن به راه حل جامع و عادلانه برای جنگ فلسطین و اسراییل، تشکیل دو کشور مستقل، ابتکار عمل صلح از سوی کشورهای عربی و قطعنامه های بین المللی شدند بطوری که فلسطینی ها در سایه آن بتوانند کشور مستقل خود در مرزهای 1967 به مرکزیت قدس شرقی را تشکیل دهند.

رهبران آفریقا و عربستان در بخش دیگری از این بیانیه بر تقویت روابط اقتصادی در بخش صنعت، معدن و افزایش صادرات غیر نفتی توافق کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست عربستان و کشورهای آفریقایی درباره فلسطین

نشست عربستان و کشورهای آفریقایی درباره فلسطین